Tündérmesés kérdezz-felelek

szeptember 09, 2016

Pár napja kering a neten ez a bizonyos mesés book tag, amivel már én is szemeztem egy ideje. Gyorsan kihasználom az időt, és kitöltöm én is, amíg nem fulladok bele teljesen a papírmunkába. :) Azt hiszem, az elég nyilvánvaló, hogy nagy mese szerető vagyok. Szerintem a mesékből nem lehet kinőni, mert az emberi lélek egy része örökké gyerek marad - én legalábbis ezt vallom. 

1. Pinokkió - A fiú, akinek megnőtt az orra, ha hazudott 
Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett? 

• Amikor rátaláltam a molyra, akkoriban kezdtem el újra igazán olvasni. Az érettségi előtt főleg Vörös Pöttyös könyvekben utaztam, így akadtam rá a Vámpírnaplókra is. Abban az életszakaszomban szerettem, azt hiszem, az első három részt biztosan. A mai szememmel nézve nagyon gáz, inkább ne is beszéljünk róla. :D

2. A Szépség és a Szörnyeteg – A lány, aki nem a külsőbe szeretett bele 
Melyik könyvet imádod, annak ellenére, hogy rémes a borítója?

• Anna Gavalda novelláskötete, a Csak azt szeretném, ha valaki várna rám valahol nem kapott különösebben szép borítót. Egy egyszerű női köntös látható rajta, nem kifejezetten olyan, amire felkapom a fejem, de ezt a könyvet nem a borítójáért szeretem, hanem a benne található franciás történetek miatt. :)

3. Hófehérke – Akire a szépségéért vadásztak 

Vettél már meg könyvet csak a borítója miatt, és ha igen, mi volt az?


• Az igazság az, hogy rajongok a szép borítókért. Ha megkaparintok egy régóta kinézett, csodás külsővel rendelkező könyvet, percekig tudok gyönyörködni benne. A Talált vágyak osztálya, illetve a Jessie Lamb testamentuma is megfelel ennek a kategóriának. Az előbbi kellemes csalódás volt, viszont az utóbbi egy erősen túlértékelt történet, ami elég keserű szájízt hagyott maga után. Őszintén szólva, csak a borítója miatt nem váltam még meg tőle. 

4. Csipkerózsika – Akit elátkoztak, hogy aludjon, majd az igaz szerelem csókja ébresztette fel 

Melyik a kedvenc könyves párod?

• Romantikus vonalon Elspeth Dunn és David Graham, illetve Anna Oliphant és Étienne St. Clair. 
Ha nem romantikus vonalról kell választani, akkor egyértelműen a Lisbeth Salander - Mikael Blomkvist páros, illetve fej-fej mellett most már Cormoran Strike és az ő hű asszisztense, Robin Ellacott is esélyes a címre. 

5. A kis hableány – Aki feladta az életét a szerelemért 
Szoktál kipróbálni új műfajokat vagy inkább maradsz azoknál, amelyeket ismersz és szeretsz? Ha kipróbáltál már újakat, melyik volt az utolsó ilyen könyv?

• Igen, időnként megunom a komfortzónát és elhagyom a kis buborékomat, hogy egy új műfajban is kipróbáljam magam. Legutóbb a skandináv irodalommal voltam így, amivel olyannyira jól sikerült az összemelegedés, hogy azóta is boldogan veszek a kezembe skandináv írótól származó könyvet. :)

6. Hamupipőke – Aki elvesztette a cipőjét éjfél után 
Melyik volt az utolsó könyv, ami miatt fennmaradtál egész éjszaka?

• A D.A.C. sorozat, illetve Leiner Laura könyvei miatt is sokszor elég sokáig sikerült fennmaradni. :) De az éppen aktuális Harry Potter kötet kapcsán is emlékszem hajnalig tartó olvasásokra...

7. Rapunzel – Akit bezártak egy toronyba 
Melyik volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapban olvastál?

• A Rosie projekt nem vett le teljesen a lábamról, pedig elég magas, 92%-os az értékelése. Engem a közepén már rettenetesen untatott a főszereplő, Don Tillman, emiatt pedig akadozva, hosszú szüneteket tartva tudtam csak olvasni. Hát, ebből is látszik, hogy nem vagyunk egyformák. C'est la vie. 

8. Aladdin – A szegény fiú, aki egy dzsinnt talált 
Melyik volt az utolsó „könyvkincs”, amit találtál?

• A Hívják a bábát. Az egyik legnagyobb könyvélményem volt az idén. 

9. Alice Csodaországban – A lány, aki a nyúlüregbe esett 
Melyik könyv olvasása során érezted úgy, hogy egy teljesen új világba csöppentél?

A Leányrablás Budapesten a századforduló idején játszódik. Nem igazán olvastam még ebben a korban játszódó könyvet, itt viszont rettentően élveztem, ahogy a korabeli emberek megelevenedtek a szemem előtt és kicsit én is jobban elmerülhettem ebben az időszakban. 

10. A békakirály – Az elvarázsolt herceg, aki újra emberré vált 
Melyik volt az a könyv, amelyikről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de végül mégis megszeretted?

A Csokoládés barack meglehetősen megosztó befejező kötet, amit az olvasók vagy szeretnek vagy nem. Emiatt volt bennem egy adag félsz, de én szerencsére a "szeretem" tábort erősítem. :)

11. Jancsi és Juliska – Akik elvesztek az erdőben és egy boszorkány elfogta őket 
Melyik testvérpár (fiú-lány) a kedvenced és miért?

Nincs igazán kedvencem, de Garry Durrell és Margó szócsatáin sokat nevettem. :)

12. Piroska – Akit a nagymamának öltözött farkas felfalt 
Melyik könyvben csalódtál azután, hogy beleszerettél a borítóba és a fülszövegbe?

Erre könnyű a válasz. Idén ez  Az asztrológiai útmutató összetört szíveknek.  Sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. 

13. Rumpelstilskin – Akinek senki sem tudja a nevét 
Melyik az a könyv, amelyiket imádod, de nem kapott elég figyelmet?

Hmm... Bár egész sokan ismerik, mégis úgy érzékeltem, hogy a Mumin történetek kicsit nehezebben találnak befogadó olvasókra. Engem teljesen elbűvöltek ezek a kis fura szerzetek, nagyon cukik egytől-egyig! :) Úgyhogy aki esetleg ódzkodott volna tőlük, ne tegye. Adjon egy esélyt és meglátja, hogy hamar a szívébe fogja zárni Muminvölgy kis lakóit! 

(A képek a Pinterest nevű csoda-fantasztikus oldalról származnak.)

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés