Sulis mindennapok

szeptember 15, 2016

Amióta elkezdődött az egyéni gyakorlatom, csak úgy forog velem a világ. A mentorom változatlanul egy tündér, imádom, de komolyan. :) Ma éjszaka indul útnak Provence-ba kb. 20 változó életkorú gimnazistával (hmm), ahonnan még én is kapok valami meglepit. :) Pedig csak május óta ismerjük egymást! Óriási mázli, hogy elvállalt engem, és az egyetem se húzta keresztül a számításainkat. 

A gimi jó hangulatú, a tanárok figyelmesek velem, és senki sem néz levegőnek. Sajnos ebben a gyakorlatban az a buktató, ha valaki a vak szerencsére bízza magát és az egyetem néz ki neki egy ideálisnak tűnő gyakorlati helyet. Hát nem, ezt nem szabad. Úgyhogy leendő tanárszakos kollégák, tessenek intézkedni és jó helyet találni! Kulcsfontosságú! :) 

Ma pedig átestem a tűzkeresztségen, megtartottam az első idei órámat. :) Reggel szokás szerint gyomorgörccsel ébredtem (ehhez, azt hiszem, minimum egy tízéves rutin kell, hogy ne érezzem mindig ilyen iszonyú idegesnek magam), de valahogy a nap közepére elmúlt. Tudni kell, hogy a mentorom idén osztályfőnök is, így, nyolcosztályos gimi lévén, egy cukor ötödikes osztályt kapott. Iszonyú aranyosak a kölykök, meg kell őket zabálni! Az egyik kislány, Sophie, sütött francia almatortát az anyukájával csak azért, hogy kedveskedjen az osztálytársainak. :) Bármilyen hihetetlenül hangzik, hiába tervezzük meg az órát pontról-pontra, az utolsó pillanatban minden összeomolhat, akár a kártyavár. Pechemre velem is ez történt. Az egész napos szerver hibák miatt se net, se működő gép nem volt, így ugrott a prezentáció vetítés. Sebaj, szerencsére megmentett a másik franciatanárnő, aki felajánlotta a laminált, kiszínezett (!!) képeit, hogy megtaníthassam a gyerekeknek az új témakört, az állatokat. :) Mondanom sem kell, rögtön fellelkesültek és én is új erőre kaptam, úgyhogy minden félelmem elszállt az első 5 perc után. Meglepően jó órát tudtam kerekíteni a körülmények ellenére, illetve a közös kiértékelés után a mentorom is nagyon-nagyon elégedettnek tűnt. :) Azt mondta, jó kezekben lesz nálam az ötödikes és tizenegyedikes csoport. Kaphatok ennél nagyobb bókot kezdőként? Nem hinném. :) 

Holnap további két francia óra vár rám, a hétvégén szorgos körmölés, időnként megszakítva az SZJG aktuális kötetével, de azt hiszem, nem lesz baj. Ha mégis, majd megoldom. Elvégre erre való ez a gyakorlat is: egy kis lélegzetvétel az igazi merülés előtt.

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés